Oferta dnia

Ważne informacje dot. wysyłek kurierem oraz paczkomatem

Ważne informacje dot. wysyłek kurierem oraz paczkomatem

Napisane przez   mar 25, 2020     Aktualności     0 Komentarze

Drodzy Klienci,

w tym trudnym dla wszystkich okresie przewoźnicy z których korzysta nasz sklep, ogłosili na swoich stronach, że w trosce o swoich kurierów i innych pracowników zadecydowali o dużych zmianach dla dostarczenia przesyłek. 

DPD Informacje znajdująca się na stronie firmy:

INFORMACJE DLA ODBIORCY:

  • Po wydaniu paczki do doręczenia odbiorca otrzymuje od nas SMS następującej treści:

"Dziś doręczamy Twoją paczkę (tu numer paczki). Możesz ją odebrać bezpiecznie – na zewnątrz lub poproś o pozostawienie w portierni/recepcji. Uzgodnij z kurierem najbezpieczniejszy dla Ciebie sposób dostawy. Płać kartą za pobranie. Poinformuj kuriera, jeżeli przebywasz na kwarantannie. Kurier DPD (tu nu- mer do kuriera)".

Uwaga: jeżeli jesteś w okresie kwarantanny – poinformuj o tym Kuriera. Dzięki temu będzie wiedział, żeby zachować szczególne środki ostrożności.

  • Kurier, w uzasadnionych przypadkach może poprosić odbiorcę, by ten wyszedł po przesyłkę na zewnątrz budynku.

Jeśli odbiorca odmówi wyjścia po paczkę, kurier ma prawo uznać to jako „odmowę przyjęcia” oraz wstrzymać doręczenie.

  • Doręczenie w miejscu umówionym.

Kurier ma prawo pozostawić przesyłkę w miejscu uzgodnionym z odbiorcą. Nie jest zobowiązany do pobrania podpisu. W polu przeznaczonym na nazwisko odbiorcy kurier wpisze miejsce pozostawienia paczki np. "pod drzwiami", a w miejscu podpisu – wpisuje swój skrót kurierski.

  • Paczki z usługami dodatkowymi (za pobraniem, do rąk własnych, umowy)

a) Przesyłka za pobraniem.

Kurier, który ma do doręczenia przesyłki za pobraniem, posiada terminal do płatności kartą. Zachęcamy do płatności bezgotówkowych w terminalu – kartami debetowymi, kredytowymi, płatnościami Apple i Google Pay oraz BLIKiem. W przypadku pobrania gotówki kurier powinien używać rękawiczek.

Uwaga: Terminale do obsługi kart zostały dostosowane do płatności do 100 zł bez podawania PIN-u.

b) Przesyłka z opcją do rąk własnych / umowy.

Kurier ma prawo poprosić odbiorcę, by wyszedł po paczkę na zewnątrz budynku. W tym przypadku nie ma możliwości pozostawienia przesyłki w miejscu umówionym. Kurier może poczekać na zewnątrz, aż odbiorca podpisze dokumenty i przyniesie wypełniony komplet.

Doręczenie powinno odbywać się przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności (rękawiczki ochronne, przynajmniej 1 m odległości).

  • Doręczenia do placówek, gdzie istnieje zwiększone ryzyko i prawdopodobieństwo zarażenia się koronawirusem.

Jeśli kurier ma uzasadnione obawy w stosunku do placówki, do której ma doręczyć przesyłki, może odmówić doręczenia. Kurier wprowadzi status "odmowa przyjęcia". Następuje natychmiastowy zwrot przesyłek do nadawców.

  • Zamknięte placówki.

W przypadku zamkniętej placówki (tj. nieczynnej przez dłuższy czas w związku z wirusem), kurier wprowadza status "odmowa przyjęcia". Paczka jest zwracana do nadawcy.

  • Doręczenia do placówek dydaktycznych oraz szkół wyższych.

Przesyłki będą wydane do doręczenia, ponieważ w wielu szkołach i placówkach dydaktycznych pełnione są dyżury. Dopiero po fizycznym stwierdzeniu, że placówka została całkowicie zamknięta kurier wprowadza staus "odmowa przyjęcia", a paczka zostaje zwrócona do nadawcy.

  • Doręczenia do galerii handlowych.

Paczki do galerii handlowych będą doręczane w godzinach porannych, po ustaleniach z ochroną. Ochrona informuje pracowników sklepów, w jakich godzinach DPD będzie doręczać paczki. Przesyłki nieodebrane będą zwracane do nadawców.

  • Sprawdzenie zawartości przesyłki w obecności Kuriera.

Kurier ma prawo poprosić odbiorcę o odebranie i sprawdzenie paczki na zewnątrz budynku. Ma też możliwość odmówić oczekiwania na sprawdzenie paczki (a w przypadku paczki za pobraniem – odmówić doręczenia).

  • Doręczenia w sobotę.

Do odwołania usługa doręczenia w sobotę jest zawieszona.

  • Doręczenia paczek powyżej 31,5 kg.

W przypadku paczek powyżej 31,5 kg, gdzie wymagana jest pomoc odbiorcy, kurier ma prawo poprosić, by odbiorca z przy współpracy osoby trzeciej odebrał paczkę z auta. Jeśli nie ma takiej możliwości, a kurier nie czuje się bezpiecznie, może odmówić doręczenia paczki.

Więcej informacji znajdziecie na stronie przewoźnika DPD : LINK

_____________________________________________________________

INPOST PACZKOMATY Informacje znajdująca się na stronie firmy:

 W odpowiedzi na obecną sytuację, w kolejnych dniach wdrażamy konieczne zmiany w zakresie odbioru przesyłek:

  • Od 16 marca przesyłki zamówione do Paczkomatów będą czekać na odbiór, jak dotychczas – przez 48h. Po tym okresie nieodebrane przesyłki nie będą odsyłane do Oddziału InPost, ale zostaną zwrócone bezpośrednio do Nadawcy. Analogiczną zmianę wprowadzamy również dla przesyłek kurierskich – w przypadku, gdy nie uda się ich doręczyć bezpośrednio do Odbiorcy (podejmujemy dwie próby doręczenia), przesyłki trafią do Nadawcy.

  • Dlaczego taka zmiana? Chcemy maksymalnie ograniczyć kontakt pracowników Oddziałów InPost z osobami z zewnątrz, gdyż zachorowanie jednej osoby może wpłynąć na pracę całego Oddziału. Zdajemy sobie sprawę, że to istotna zmiana, ale mamy nadzieję, że przyjmiecie ją ze zrozumieniem. Oczywiście wrócimy do standardowych procedur, gdy tylko będzie to możliwe.

  • Powyższa zmiana oznacza, że również od 16 marca wstrzymujemy nadania i odbiór przesyłek w naszych Punktach Obsługi zlokalizowanych przy Oddziałach InPost. Nadania i odbiory przesyłek będą możliwe w Paczkomacie, w punktach partnerskich POP oraz poprzez podjazd kuriera. Przesyłkę możecie również nadawać bezpiecznie w Paczkomacie korzystając z usługi Szybkie Nadania (szybkienadania.pl) lub poprzez Managera Paczek.

  • Od 18 marca wdrażamy system odbioru przesyłek kurierskich w oparciu o kod odbioru, aby wyeliminować konieczność składania podpisu na terminalu kuriera. Kod potwierdzający odbiór przesyłki będzie przesłany w wiadomościach statusowych (email i/lub SMS). Prosimy o podanie kodu kurierowi.

  • Dlaczego taka zmiana? Dzięki temu kurierzy będą mogli zachować bezpieczną odległość przy przekazaniu Wam paczki.

  • Rekomendujemy wykorzystywanie opcji przekierowania do Paczkomatu  – jest  dużo bezpieczniejsza, dzięki możliwości zdalnego otwarcia skrytki z poziomu aplikacji mobilnej. Prosimy, abyście przy zamawianiu dostaw kurierskich i paczkomatowych, zwrócili szczególną uwagę na poprawność podanego numeru telefonu.

Więcej informacji znajdziecie na stronie przewoźnika INPOST: LINK

________________________________________________________

Poczta Polska nie będzie dostarczać korespondencji pod adresy, gdzie przebywają osoby objęte kwarantanną. Zapewnia jednak, że przesyłki przechowa i dostarczy później.

Jak przekazała rzeczniczka Poczty Justyna Siwek, do czasu zakończenia okresu izolacji korespondencja kierowana pod adresy objęte kwarantanną będzie przechowywana w placówkach pocztowych, bez próby doręczenia.

- Rozwiązanie to oznacza wyjątkowe wstrzymanie biegu terminu awizacji w okresie przechowania. Podjęcie próby doręczenia przesyłki nastąpi dopiero po zakończeniu kwarantanny przez adresata - wyjaśniła rzeczniczka.

Poczta wie, czy masz kwarantannę.

Osoby objęte kwarantanną nie muszą tego faktu zgłaszać Poczcie Polskiej. Spółka otrzymuje ich adresy na podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia ws. ogłoszenia na obszarze Polski stanu epidemii.

Zostaw komentarz